Blade Server

Blade Server
 معماری این سرورها به این صـورت است که چندیـن سـرور را درون یک محفظه قـرار می دهد. این سرور در دیتاسنتر به منظور کاهش فضا و بهبود مدیریت سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.
مانند سرورهای قفسه ای یا Rack Mount، سرور های Blade یا تیغه ای هم با یک اندازه استاندارد ساخته می شوند و درRack های مخصوصی قرار می گیرند . در خصوص سرورهای Blade ما به جای استفاده از واژه Rack از واژه Chassis یا شاسی یا اسکلت استفاده می کنیم. سرورهای تیغه ای معمولا بصورت اختصاصی و انحصاری ساخته می شوند ، مثلا شما نمی توانید یک سرور تیغه ای Dell را دردرون chassis یک سرور تیغه ای HP قرار دهید و طبیعتا عکس این عمل هم ممکن نیست. برای این کار هم دلایلی وجود دارد ، بر خلاف سرورهای Tower و سرورهای Rack Mount ، سرورها تیغه ای دارای Power نیستند و در واقع Power خود را از Chassis دریافت می کنند.
البته این تنها یکی از مواردی است که سازندگان این سرورها به صورت اختصاصی برای chassis ها ایجاد می کنند، در بسیاری موارد سیستم های خنک کننده و ... را نیز در درون chassis تعبیه می کنند. ممکن است بر اساس هر نوع از محصولاتی که بصورت تیغه ای وارد بازار می شوند تغییراتی در chassis آنها نیز اعمال شود ، برای مثال در انواع مختلف سرورهای تیغه ای HP شما تعداد Power و تعداد Cooler های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. به غیر از سیستم های خنک کننده که معمولا بصورت کلی در یک chassis مورد استفاده قرار میگیرند ، برای هر یک از سرورهایی که در درون یک chassis قرار گرفته می شود یک سیستم power و کارت شبکه و .... مختص همان سرور تعبیه می شود .




Var dette svaret til hjelp?

 Print

Les også disse

کدباکس برای سرویس های خود از چه کنترل پانلی استفاده میکند؟

کنترل پانل های کدباکس از چه نوعی هستند؟کنترل پنل مدیریت کدباکس در زمینه هاست اشتراکی cPanel است....

حد اکثر زمان مالکیت یک دامنه

امکان ثبت دامنه مادام العمر آیا امکان ثبت دامنه مادام العمر وجود دارد ؟ خیر. حد اکثر زمان خرید...

vmware آموزش ورود به سرور اختصاصی با کنترل پانل

آموزش ورود به سرور اختصاصی vmware   برای ورود به سرور اختصاصی پس از اتمام مراحل نصب و کانفیگ...

vmware آشنایی با مجازی ساز

    آشنایی با مجازی ساز vmware VMware ESXi به شما این امکان را می دهد تا بدون اتکا به سیستم...

آموزش پارتیشن بندی هارد در ویندوز

مراحل انجام پارتیشن بندی ب شرح زیر میباشد: 1- وارد Control Panel شده و گزینه Administrative...