جلو گیری از سرقت دامنه به روش های ساده

1)قفل کردن انتقال دامنه : Theft Protection یا همان حفاظت از سرقت یکی از امکانات دامنه های بین المللی می باشد که با فعال سازی آن حتی در صورتی که با کد EEP ( کد انتقال) دامنه درخواست Transfer دامنه داده شود انتقال دامنه تایید نمی شود. برای فعال سازی Theft Protection دامنه هایی که در directii ثبت شده اند ابتدا وارد پنل دامنه خود شوید و سپس از قسمت Manage orders روی گزینه List/Search orders کلیک کنید و روی دامنه ای که قصد دارید Theft Protection آن فعال شود کلیک کنید.


سپس از قسمت Domain Registration روی گزینه Theft Protection کلیک کنید و وضعیت آن را به Enable تغییر دهید و روی دکمه update Theft Protection status کلیک کنید.

2) عدم استفاده از ایمیل شخصی برای دامنه : برای امنیت بیشتر و جلوگیری از سرقت دامنه بهتر است از ایمیل شخصی که در سایت های دیگر عضو می شوید استفاده نکنید. ایمیلی که برای پنل دامنه انتخاب می کنید یک ایمیل جدید باشد و بهتر است فقط خود از آن اطلاع داشته باشید.

3) تغییر رمز پنل دامنه و epp کد به صورت دوره ای : بهتر است برای امنیت بیشتر رمز های پنل دامنه و کد انتقال را به صورت دوره ای ماهانه تغییر دهید. رمز انتخابی شما باید شامل حداقل ۱۲ کارکتر عدد و حروف باشد و بهتر است از رمز های ساده ای مانند شماره موبایل و کد ملی استفاده نشود.


4) فعال کردن privacy protection دامنه با فعال کردن این امکان می توانید مشخصات خود را در whois مخفی کنید و دیگر کاربران امکان مشاهده اطلاعات مدیر دامنه را ندارند.

Bu cevap yeterince yardımcı oldu mu?

 Bu dökümanı yazdır

Ayrıca okuyun

cPanelترافیک مجاز در

مشاهده ریز پهنای باند استفاده شده در cPanel   همانطور که میدانید ترافیک مجاز یا همان پهنای باند...

نحوه سفارش سرویس در کدباکس

نحوه سفارش سرویس در کدباکس چگونه است ؟ برای سفارش سرویس در کدباکس بهتر است ابتدا از بخش فروش و...

آیا کدباکس اسپانسر سایت من میشود ؟

در این مورد باید با پشتیبانی سایت از طریق تیکت تماس بگیرید. در صورتی که سایت شما واجد شرایط باشد...

انتقال فایل ها از کامپیوتر خانگی به سرور مجازی

  انتقال فایل ها از کامپیوتر شخصی به سرور مجازی   انتقال فایل بین 2 سرور همواره به روش های...

cPanel در Forward email تنظیمات

تنظیمات Forward email در cPanel forward کردن ایمیل به معنای ارسال یک ایمیل به آدرس جداگانه است....